Monday, April 23, 2007

Perjuangan belum selesai

Semalam(malam) kak kin ada satu mesyuarat NGO, mesyuarat dari 10.00 pm hingga 2.15 am esoknya. Bila kak kin balik ajer... suami kak kin dalam lenanya berkata ' naper abis lambat sangat'? Kak kin serba salah jadinya, betullah katanya tu, memang lambat....... tapi itulah perjuangan yang kita harus harungi bersama wahai suamiku.......

Bila Kak Kin fikir2 balik mengapa mesyuarat sampai 2.15 pagi, selain dari banyak benda nak bincang, faktor kesamaan fikrah ahli2 mesyuarat juga penting, latar belakang ahli mesyuarat dari berbagai-bagai latar belakang menyebabkan susah untuk mencapai keputusan, A berpendapat begini, B berhujjah begitu, C mengemukan fakta yg agak berbeza, last2 pengerusi tak dapat mengawal suasana dan mesyuarat sudah tidak 'fokus' lagi. Susah juga jadi pengerusi mesyuarat, terpaksa kawal segala-galanya, yang paling susah nak 'cool' kan diri sendiri. Maknanya dalam 'group' sendiri pun ada pertelingkahan.

Itulah dia perjuangan belum selesai.. dan mengikut kata TGAH perjuangan takkan selesai, mesti ada sesuatu perkara yang perlu diperjuangkan.......kata TGNA orang yang tiada dalam perjuangan seperti orang yang sihat diserang 'angin ahmar' atau 'stroke'. Fikir-fikirkanlah.

No comments: